Sales Gate

Autor: - 3 marca 2017 - Blog

Sales Gate

Skuteczne techniki i metody podnoszenia efektywności sprzedaży to podtytuł książki Barbary Piasek. Tytuł to również nazwa jednej z firm, którą prowadzi autorka. Książka ta jest bardzo sprytną reklamą jej działalności.

Marketing ponad wszystko

Niewielkie wydawnictwo (niecałe 120 stron małego formatu) dotyczące sprzedaży jest częścią przemyślanej strategii promocyjnej działalności szkoleniowej autorki. Gdy natrafiłem w Internecie na jej bezpłatny siedmiodniowy kurs sprzedaży, pomyślałem, że przyjrzę się, jak robią to inni. Codziennie otrzymywałem e-maila z dostępem do kolejnego materiału edukacyjnego umieszczonego na platformie e-learningowej autorki. W związku z niemożliwością codziennego zajmowania się tymi materiałami po kilku dniach miałem już zaległości. Gdy minął tydzień, ja byłem „w trzecim dniu”. Po kolejnych kilku dniach, gdy systematycznie nadrabiałem zaległości, na mojej skrzynce pocztowej były już dodatkowe e-maile z systemu wysyłkowego autorki, które również przychodziły w częstotliwości jeden dziennie. Pierwszy, to przekaz: „jesteś już po kursie, teraz kup książkę”. Drugi: „nie wierzę, że jeszcze nie kupiłeś książki”. Trzeci: „dobra, nie chcesz to nie, ale nie będziesz się rozwijał”.

Nie bez wartości

Postanowiłem jednak skusić się i kupić wydawnictwo. Okazało się lekturą bardzo łatwą, którą sprawnie i szybko się czyta. Nie jest pozbawiona wartości, zwłaszcza, że oferuje czytelnikowi ćwiczenia (dostępne na platformie e-learningowej),  jednak nie ma jej tam znów tak wiele. Można powiedzieć, że to materiał dla bardzo początkujących sprzedawców. I takim tę lekturę polecam.

Dalszy ciąg marketingu

Barbara Piasek stosuje w kontakcie z raz „złapanym w sieć” użytkownikiem wiele ciekawych chwytów. Dzień, czy dwa po tym, gdy kurier dostarczył mi książkę, otrzymałem maila z prośbą o udzielenie autorce referencji, napisanie w czym książka mi pomogła i podzielenie się tym z innymi. Podziw wzbudza sposób zautomatyzowania wszystkich opisanych procesów przez firmę autorki. Jednak tak natrętna sprzedaż kolejnych produktów firmy może być męcząca.

fot. https://blog.thesalesgate.com