Fakty mówią, historie sprzedają

Fakty mówią, historie sprzedają

Autor: - 29 lutego 2016 - Blog

Fakty mówią, historie sprzedają

Facts tell, stories sell – czyli “fakty mówią, historie sprzedają”. Ta fraza robi się coraz popularniejsza. W sprzedaży, w marketingu, w networkingu i jak się właśnie okazało w … rekrutacji do MLM (multilevel marketing). Na jednym z portali społecznościowych przeczytałem wpis kolegi zaangażowanego w tego typu biznes, który mnie zbulwersował.

Przez litość pominę szczegóły identyfikujące zarówno znajomego jak i biznes, który promuje. Streszczę jedynie sytuację i się krótko do niej odniosę.

Wygląda to tak:
Jesteś zaangażowany w MLM i nic lub mało zarobiłeś? Rekrutujesz znajomych (bo tylko wtedy coś może zarobisz), a oni bezczelnie pytają o te zarobki, których nie ma, czyli o Twoją wiarygodność? (polecam w tym temacie następujący wpis) Nie uciekaj, nie wykręcaj się sianem, powiedz im po prostu jakąś historyjkę w stylu: “słyszałem o gościu, który po 3 miesiącach zarabia już 2000 zł miesięcznie, a nigdy wcześniej nie miał do czynienia z marketingiem!” Bo jak twierdz autor wpisu: fakty mówią, historie sprzedają”.

No tak wypaczonego tego hasła jeszcze nie widziałem!

Jest ono jak najbardziej prawdziwe i rzeczywiście należy się nim kierować, ale:

  • Twoja historia ma dotyczyć Ciebie albo Twojego produktu, a nie “słyszałem o człowieku, który…”
  • Twoja historia ma być prawdziwa (realna, rzeczywista), a nie zmyślona
  • Twoja historia ma uwiarygadniać Twoje działania, a nie zmieniać niewygodny dla Ciebie temat

Czuję, że jeszcze wiele razy będę odnosił się do MLM-ów, ponieważ bardzo często ludzie pracujący w tym systemie powołują się na networking i jego narzędzia. Niestety najczęściej stosują je niepoprawnie i psują wiarygodność samych narzędzi i networkingu.

Foto: autor podczas opowiadania historii :)