Czerwona książeczka sprzedawcy – odpowiedzi

Czerwona książeczka sprzedawcy – odpowiedzi

Autor: - 6 czerwca 2016 - Blog

Czerwona książeczka sprzedawcy – odpowiedzi

Nie lubię wracać do książek. Czytanie książki po raz drugi to blokowanie czasu na przeczytanie nowej, wartościowej pozycji. Do tej lektury będę jednak wracał często. Zazwyczaj zakreślam ciekawe fragmenty kolorowymi markerami, czasami te, które uważam za wyjątkowo ważne, zaznaczam jeszcze fiszkami. Czerwona książeczka sprzedawcy – odpowiedzi jest teraz niesamowicie kolorowa i upstrzona fiszkami.

Nieprawdopodobny Gitomer

Recenzując Czarną książeczkę budowania kontaktów autorstwa Jeffreya Gitomera, pisałem już o jego specyficznym sposobie przedstawiania wiedzy. Chwytliwy tytuł, wyróżniająca pozycję grafika i kolorystyka (okładki, ale również czcionek – bo jest ich wiele), intrygujące „połówki”, takie jak podtytułowe 99,5 z życia wziętych rozwiązań logicznych, skutecznych, przynoszących zysk, czy 10,5 pomysłu, czy 5,5 wskazówki, itd. Coraz bardziej mi się to wszystko podoba. Sprawia to, że publikacji tego autora nie można pomylić z żadnymi innymi.

Czerwona książeczka sprzedawcy – odpowiedzi

Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, aby stać się lepszym sprzedawcą, to przeczytać tę książkę. Po drugie, przeczytaj ją jeszcze raz. Po trzecie, każdego dnia wypróbuj jedną z zawartych w niej metod. Jeśli nie zadziała od razu dokładnie tak, jak należy, albo gdy rezultat okaże się inny od twoich oczekiwań, spróbuj jeszcze raz, wprowadzając drobne poprawki. Po czwarte, stosuj daną metodę w praktyce, dopóki nie poczujesz, że działa bez zarzutu. Po piąte, musisz opanować ją po mistrzowsku. – pisze Gitomer na jednej z pierwszych stronic. I tym w zasadzie mogłaby się zamknąć, recenzja, gdyż w całej rozciągłości zgadzam się z przedstawioną wyżej instrukcją.

Dlaczego ta publikacja jest tak ważna dla sprzedawców? Zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania naszej profesji. Zaczyna się od, wydawałoby się oczywistego: Co to znaczy sprzedaż?, a kończy na: Jak bardzo kocham, to co robię?

Jeffrey Gitomer twierdzi, że Odpowiedzi te pozwolą ci przejść od pytania: „Co mam robić dalej?” do: „Gdzie jest bank, w którym mogę ulokować moje pieniądze?”.

Wiedza obowiązkowa

Autor podzielił książkę (i pogrupował pytania) na sześć podstawowych części: Samodoskonalenie, które prowadzi do osobistego rozwoju, Poszukiwanie żył złota i organizowanie owocnych spotkań, Jak wygrać batalię o sprzedaż, Rozwijanie umiejętności … Krok po kroku, Zabieganie o przyjaźń. Tworzenie więzi. Rozwijanie sieci kontaktów. Zdobywanie referencji. Staranie o kolejne zamówienia, Budowanie osobistej marki. Pytania, które w nich zawarł zadawał sobie sam, lub zadawali mu sprzedawcy. Trzeba przyznać, że rzeczywiście są istotne dla sukcesu (lub porażki) w sprzedaży. Co ciekawe na część pytań udzielił po kilka odpowiedzi, zawsze jednak podając, która jest najlepsza.

Uważam, że każdy, kto chce odnieść sukces w sprzedaży powinien książki tego autora traktować jako podręczniki i wracać do nich często. Na pewno za każdym razem, gdy napotka problem w sprzedaży, gdy nie będzie rozumiał, dlaczego sprzedaży nie zamknął. Ale wracać do tytułu Czerwona książeczka sprzedawcy – odpowiedzi i pozostałych publikacji Gitomera warto również dla odświeżenia wiedzy i motywacji, nawet gdy nie dzieje się nic złego z naszą sprzedażą.

Co szczególnie cenię

Odnoszę przemożne wrażenie, że dla Jeffreya Gitomera sprzedaż jest niczym religia (tak metaforycznie). Nie jest istotna dla samej siebie, jest istotna dzięki temu, jakie pozwala osiągać cele, jakie pozwala spełniać wartości. I cieszy mnie bardzo takie podejście. Cechuje się bowiem etyką i nadrzędnością wyższych celów. Sprzeciwia się manipulacji i oszustwu. Polecam każdemu.