Czarna książeczka budowania kontaktów

Czarna książeczka budowania kontaktów

Autor: - 8 maja 2016 - Blog

Czarna książeczka budowania kontaktów

Obecnie mało kto pamięta, czym dawniej była czarna książeczka. Świat poszedł naprzód. Komputery, smartfony oraz tablety wyparły stare formy zarządzania kontaktami. Do samej idei czarnej książeczki odwołuje się jednak już w tytule Jeffrey Gitomer.

Zagadkowe połówki

6,5 atutów, które pozwolą zbudować sieć bogatych kontaktów to podtytuł książki. Prawda, że bardziej współcześnie brzmi? Od razu narzuca się pytanie: dlaczego 6,5 a nie 7 atutów? Wydaje się, że autor próbuje się w ten sposób wyróżnić, raczej nie ma tu nic głębszego. Książka pełna jest „połówek”: 17,5 strategii, wskazówki i zasady nawiązywania kontaktów; 2,5 sposobu na …; 6,5 podstawowych zasad … itd.

Wyróżnień ciąg dalszy

Nie brakuje także rysunkowych dowcipów i miejscami ogromnej czcionki, czarnej, czerwonej, białej na czarnym tle, wytłuszczonej. Dawno nie widziałem książki zredagowanej w ten sposób. Daje to jednak zamierzony efekt. Całkiem niewielka publikacja (zaledwie 205 stron niewielkiego formatu, co przy tym sposobie zamieszczenia treści nie jest wielkim osiągnięciem) jest bardzo treściwa. Autor napisał tylko to co trzeba, nic więcej. Ale i nic mniej. I zrobił to w sposób atrakcyjny i pozwalający łatwo wracać do najważniejszych treści.

O czym jest czarna książeczka

Czarna książeczka jest doskonałym podręcznikiem nawiązywania kontaktów oraz zarządzania nimi. Pomoże Ci odpowiedzieć na pytanie: kogo chciałbyś znać, a jeszcze go nie poznałeś oraz nauczy jak te zaległości nadrobić. Co może wydawać się zaskakujące Jeffrey Gitomer pewne uniwersalne prawdy  trywializuje. I tym trafia w sedno, bo odczarowuje wiele zagadnień. Doskonały przykład: coś, co w literaturze zazwyczaj nazywane jest visibility i credibility Gitomer przedstawia tak:
Twoja mama nauczyła Cię wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o zawieraniu znajomości, zanim jeszcze skończyłeś 10 lat: przyjaźnij się, baw się ładnie, mów prawdę, wykąp się, odrób pracę domową.

Prostota – ona charakteryzuje czarną książeczkę. Uniwersalne prawdy – wypełniają ją. Sprzedaż – ona jest w tle budowania sieci kontaktów a la Gitomer.

Z całą odpowiedzialnością polecam Czarną książeczkę. Powinna być lekturą obowiązkową każdego … przedsiębiorcy? Nie. Po prostu każdego!